بستن
امروزه موضوع فروش ، توزیع و بازارگذاری کالا درکشور در حال پيدا كردنِ جریانِ صحیحِ روندِ خود مي باشد و به دنبال آن مفهوم رقابت نيز شکل ارزشی خود را که متناظر به اصلاح کیفیت وکمیت است ، پیدا کرده است ، اين امر وجود یک ساختار حرفه ای و انجام کار تخصصی با  مشخصه های فنی و تکنیکی يك صنعت را مي طلبد.
موضوع پخش و توزيع مناسب كالا و خدمات ، امروزه يكي از اصول مهم و اساسي است كه به صنعتي بزرگ و تجارتي عظيم تبديل شده است ، صنعت پخش می‌تواند به دلیل ارتباط نزدیک با تولید و مصرف از هر بخشی یا نهادی سریع‌تر علايم مربوط به رونق و رکود را در بازار شناسایی و به موقع مسئولان و دستگاه‌های مرتبط را نيز براي اقدامات پیشگیرانه مطلع کند.
نظام توزیع کالا وخدمات ازجمله بخش‌های مهم در اقتصادکشورهاست که از یک طرف کالاها و خدمات را دراختیارمصرف‌کنندگان وازسوي دیگر اطلاعات و نقدینگی را به بخش‌های تولیدی منتقل مي كنند ، در اين راستا شرکت به پخش در سال 1334 شمسي به عنوان بخش فروش شرکت توسعه ي صنايع بهشهر شروع به فعالیت كرده است ، این شرکت از سال 1351 پس از تبدیل شدن به شرکت سهامی خاص به پخش ، توزیع تولیدات شرکت های تابعه ي شركت توسعه ي صنايع بهشهر ، همچون پاکسان، بهپاک و مارگارین را نيز عهده دار شده است.
 
شركت به پخش با سابقه ي بیش از نیم قرن رهبری صنعت پخش کشور ،  درحال حاضر به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین شرکت پخش محصولات غذایی ، بهداشتی و دارویی داخل كشور توانسته جایگاه ویژه ای را درعرصه ی توزیع كالا درمنطقه ي خاورمیانه به دست آورد ، اين شركت از سال 1381 ضمن تبدیل شدن به شركت سهامی عام ، درقالب يك شرکت مادر مشغول به فعالیت می باشد.
 

از آنجايي كه در حال حاضر در بيشترکشورهاي جهان ، گسترش استفاده از ابزارها و روش‌های نوینِ نگهداری ، چیدمان ، حمل و نقل و در نهایت توزیع کالاها و خدمات ، همراه با رعایت استانداردهای مختلف و با صرف کمترین هزینه و زمان در فرآیند مربوطه ، به عنوان شاخص‌های  توسعه و پیشرفتِ نظام توزیع کالا و خدمات ، در نظرگرفته می‌شود ، شركت به پخش نيز با تغییر و نوین‌سازی ساختار خود ، با بیش از 1370 نفر پرسنل متخصص در سراسر کشور ، وظیفه ی ارايه ي خدمات مطلوب در بخش های مختلف را به مشتریان این شرکت بر عهده دارد.
همگام با توسعه و پيشرفت دنیای کنونی و رشد اقتصاد و جهانی شدن ، شركت به پخش نيز با تکیه بر کارکنان مجرب و متخصص خود و بهره‌گیری از انبارها و مراکز پخش گسترده و متعدد در سراسركشور و همچنين بهره مندي از ناوگان عظیم حمل و نقل ، نرم افزارها و سخت افزارهای مدرن و پیشرفته و دستيابي به دانش فنی بيش از نيم قرن رهبری صنعت پخش کشور ، علاوه بر توزیع گسترده ي محصولات شرکت‌ها‌ی عضو گروه توسعه ي صنایع بهشهر ، پخش كالاهاي توليدي برخی شرکت هاي ايراني در اقصی نقاط کشور را نيز انجام مي دهد.
توزیع مویرگی كالا كه با الهام از سیستم توزیع گردش خون در بدن موجودات زنده بنیان نهاده شده ، توزیع گستـرده ، يكسان و فـراگیرکالا از مرکـز تا اقصـی نقـاط در کوتاه ترین زمان و با صرف کمترین هزينه می باشد ، براين اساس شرکت های توزيع و پخش محصولات را می توان به عنوان عامل توزیع عدالت درسطح جامعه قلمداد كرد ، در اين راستا شركت به پخش با در اختیار داشتن 28 مرکز پخش در سراسرکشور ، نقش مهمی در توزیع محصولات بیش از 50  برند مطرح داخلی و خارجی ايفا كرده و در نهايت 600 شهر را با بیش از 60 هزار عامل فروش در انواع فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ، داروخانه ، سوپرمارکت و اتحادیه ، درگستره ي شبکه توزیع خود قرار داده است.
از آنجايي كه شرکت به پخش با ساختاري سازمان یافته و پيروي از استراتژی واحـد برای نظام توزیع كالاها و خدمات ، به عنوان یک حلقه از زنجیره اتصال تولیدکننده به مصرف کننده عمل كرده ، اين شرکت در امر برند سازی بسياري از كالاهاي توزيعي  خود نيز نقش آفرین بوده است.
 
درحال حاضر شركت به پخش با همراهي شركت هاي تابعه ي خود همچون شرکت توسعه صنایع غذایی به پخش ، شرکت بازرگانی بین المللی به پخش ، شرکت سهامی خاص به پخش داروی بهشهر ، گروه تولیدی آروین ملل زرین ، شرکت ترابری وحمل و نقل به پخش و شرکت زرین پخش بهشهر ، در زمينه هاي خرید ، بسته بندی ، توزیع و فروش انواع کالا ، حمل و نقل جاده ای ، واردات و صادرات ، اخذ نمایندگی انحصاری کالا ، سرمایه گذاری در سهام شرکت ها ، بانک ها و موسسات اقتصادی ، ایجاد نمایشگاه ، فروشگاه ، نمایندگی و شعبه در داخل و خارج از کشور ، فعالیت مي كند.

آگاهي از نيازها و خواسته هاي مشتريان از طريق مطالعه ، مراجعه و تحقيق به منظور ارائه خدمات مطلوب و افزايش سطح رضايت آنان ، همكاري و ايجاد روابط موثر با تامين كنندگان كالا و ارتقاي كمي وكيفي توزيع و فروش محصولات آنها به منظور صيانت از منافع متقابل و پايدار ، توسعه مستمر سهم بازار با تاكيد بر اصل خلاقيت ، نوآوري و استفاده از فرصت ها به منظور خلق ارزش افزوده براي ذينفعان ، توجه به ارزش هاي والاي نيروي انساني و تلاش براي توانمند سازي و ايجاد محيط كاري مناسب به منظور تحقق اصل شايسته سالاري و تامين رضايت و رفاه نسبي كاركنان ، بهبود و ارتقاي عملكرد فرآيندهاي شركت با استناد به اصول بهره وري و بهينه سازي روش ها و سيستم ها و همچنين افزايش توان رقابتي در راستاي تعالي سازماني از مهمترين خط مشی هاي شرکت به پخش به شمار  مي روند.

به منظور ايجاد وجه تمایز ميان شرکت به پخش نسبت به ساير رقبای موجود ، شركت به پخش با بهره گیری ازسیستم های علمی کسب وکار و استفاده از تکنولوژی روزIT و همچنين تنوع بخشي به سبدکالایی ، این امکان را برای مشتریان خود فراهم كرده تا درکوتاه ترین زمان ، مایحتاجِ مطابق با سلیقه ي خود را تأمین كنند ، قرارگرفتن درشمار100 شرکت برتر ایران از سال 1385 تا کنون ، کسب مقام اول در" گروه خدمات و بازرگانی" IMI 100"  در سال 1390 به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی و همچنين وسعت روز به روزِ دامنه ي فعالیت هاي شركت و استمرار اعتماد ارزشمند مشتریان ، مصداق بارز این تفاوت می باشد.

افزایش تنوعِ هدفمند محصولات به منظور افزایش سهم بازار و پایداری افزایش فروش شرکت ، برند سازی و ارتقاء نام تجاری شرکت با هدف ایجاد تصویر ذهنی مثبت ، نهادینه سازی مشتری مداری و ایجاد ارزش افزوده براي مشتریان به منظور رضایتمندی مشتری و برنامه ریزی فروش سیستماتیک به فروشگاه های زنجیره ای ، هایپر مارکتها ، فروشگاه ها و سوپر مارکت ها از ديگر مصداق هاي نشان دهنده ي تلاش شركت به پخش براي متفاوت بودن است.  
 
نگاه مشتري مدارانه ی شركت به پخش ، اين شركت را برآن داشته تا همواره با حفظ کیفیت محصول در طول زنجیره ي توزیع در تمام نقاط کشور و با در نظرگرفتن شرایط آب وهوایی و دمایی مختلف ، قیمت یکسان كالا به منظورحفظ عدالت درجامعه ، توجه به اصالت کالا ، کنترل ، بررسی و برنامه‌ریزی براي حفظ موجودي كالا در بازار مصرف وسهولت دسترسی عادلانه کالا در سراسرکشور پاسخگوی ، مشتريان و رضايتمندی آنان درطول چندين دهه فعاليت خود باشد.

توانایی جلب نظر تولیدکننده و گرفتن سفارش از مشتریان عمده ، طراحي و ساخت انبارهای استاندارد نگهداري و شبکه توزیع و ارسال مناسب كالا ، مکانیزم صحيح دريافت پول و بازگرداندن آن به تولیدکننده ، جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بالقوه و شرکت‌های رقیب ، مذاکره با مشتریان برای افزایش انگیزه‌های لازم خرید و حصول توافق در مورد شرایط خرید و انتقال تملک ، تامین وجوه و مقادیر لازم محصول درکانال توزیع ، ریسک‌ پذيري و بازاریابی سيستماتيك از مهم ترين ارکان اساسي ارتقاء موقعیت و جایگاه شرکت به پخش به عنوان بزرگترین شرکت توزیع و فروش محصولات مصرفی در ایران و منطقه محسوب مي شود.
صنعت پخش به دلیل دارا بودن ارتباط دو سویه ميان واحدهای تولیدی و مصرف‌کنندگان ، از تخصص ، هوش و ظرفیتی به مراتب بيشتر از سایر تشکل‌های صنفی برخوردار مي باشد ، به همين خاطر می بایست شرایط و روش های اجرايی صنعت پخش همسو با تغییرات پیش رو مورد بازنگری قرار گيرد ، از اين رو شركت به پخش با طراحي و برگزاري گسترده و مداوم دوره هاي آموزشي متناسب با نوع تخصصِ مشاغلِ صنعتِ پخش ، در تمامي رده هاي شغلي ، براي بهبود کیفیت توزیع به جهت مواجهه با تغییر رفتار مصرف کننده ، نقش مهمی ايفا مي كند.
افزایش بهره وری شرکت به پخش در ابعاد مختلف سازمانی از طریق ارتقاء توانمندی های منابع انسانی و بالا بردن ضريب نوآوري ، ابتکارات و خلاقیت‌های فردي كاركنان خود به ويژه در شرایط رکود که ممکن است كاهش تقاضای موثر را در اثر كاهش دو عامل کیفیت و قیمت رقم بزند ، از ديگر مزاياي برگزاري دوره هاي آموزشي شركت به پخش در سطوح مختلف مي باشد.
 
شركت به پخش با تامين و تجهيز مراكز پخش و بهره گيري از نيروي انساني پويا و پرانرژي و با تاكيد بر ارزشهاي اخلاقي و تخصصي به منظور همسويي با تحولات و پيشرفت هاي نوين روز در زمينه ي توزيع گسترده ، عادلانه و سريع كالا در سراسر ايران با هدف رضايتمندي مشتريان و خدمت رساني سالم ، علاوه بر توسعه و افزایش مستمر فعالیت هاي شركت و ایجاد سیستم مناسب بازاریابی و ارتباط موثر با ذینفعان و افزايش سطح رضایت آن ها ، چشم انداز روشني را براي ارتقاي موقعیت و جایگاه شركت به پخش رقم زده است.